Skip to main content
Praxisbericht

Learning English, and Teaching English – and linking the two together

Abstract

Degree courses in modern languages, especially those for students wishing to become teachers, tend to consist of different modules with little connection to each other and may have insufficient emphasis on improving language skills. This paper presents the concept and structure of a language course designed to address such issues. It is holistic in approach and focuses on developing students' awareness of language learning processes; the insights acquired by the participants can be applied to any learning or teaching situation.

Fremdsprachliche Studiengänge, besonders die für zukünftige Lehrerinnen und Lehrer, bestehen häufig aus verschiedenen Modulen, die nur zum Teil aufeinander bezogen sind und der Verbesserung von Fremdsprachenkenntnissen einen relativ geringen Wert beimessen. Der folgende Artikel stellt einen Sprachkurs vor, der darauf abzielt, sich speziell diesen Themen zu stellen. Der Kurs ist ganzheitlich in seinem Ansatz und konzentriert sich darauf, das Bewusstsein von Studierenden für die Prozesse des Fremdsprachenerwerbs zu schärfen; die von den Teilnehmenden erworbenen Erkenntnisse lassen sich auf jegliche Lern- oder Lehrsituationen anwenden.

Keywords: language learning, language teaching, language awareness, higher education, teacher education and training, authentic materials, a good learning environment, Sprachen lernen, Sprachen lehren, Sprachbewusstheit, Hochschulbildung, Lehrerausbildung, ...

How to Cite:

Ross, Fiona (2017): Learning English, and Teaching English – and linking the two together. Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht 22: 2.

Downloads
Download PDF

Authors

  • Fiona Ross

Share

Downloads

Issue

Information

Metrics

  • Views: 208
  • Downloads: 55

Citation

Download RIS Download BibTeX

File Checksums

(MD5)
  • PDF: 56f45be6b9fb044d812cd950797df55c